Da su Osorske glazbene večeri jedan od najznačajnijih festivala klasične glazbe, već smo spominjali. Da dovode vrhunske glazbenike, to znaju već i vrapci na grani. Pravi je misterij zašto se otočani ustručavaju u većem broju pohoditi koncerte u Osoru, obzirom da se rijetko traži karta više, a istovremeno se čuju prigovori da je malo kulturnih događanja, da je malo kvalitetnih sadržaja i zabave.
Sinoćnji je nastup britanskog vokalnog ansambla "VOCES8" bio sve ono što publika voli - dinamičan i atraktivan program, fantastični glasovi i renomirani izvođači, pa ipak je tek nešto više od polovice sjedala bilo popunjeno.
Britanski vokalni ansabl "VOCES8" etablirao se kao jedan od najsvestranijih i najpopularnijih vokalnih sastava na svijetu. Sastavljen je od dva ženska i šest muških vokala. Nastupaju širom Europe, Sjeverne Amerike i Azije, a izvode repertoar koji seže od renesansne polifonije do suvremenih djela. Punili su poznate svjetske dvorane poput "Royal Albert Hall", "Tokyo Opera City", bečkog "Konzerthausa" i sl. Osim nastupa uživo, ansambl ima niz snimaka koje se često emitiraju na međunarodnim radijskim i TV-stanicama, a njihovi albumi klasične glazbe u vrhu su svjetskih top-ljestvica klasične glazbe. Ansambl vodi i inovativnu seriju glazbenih edukativnih radionica koje svake godine pohađa oko 20.000 polaznika diljem svijeta.
Osorskoj su se publici "VOCES8" predstavili programom renesansne glazbe, s naglaskom na britanske i talijanske skladatelje, te uz dva madrigala hrvatskog skladatelja Julija Skjavetića. Koncert su započeli s kraja - izvedbom prvih dviju himana u mraku, na samom ulazu u osorsku katedralu. Iznenađena glazbom s leđa, te potom procesijom pjevača prema oltaru, publika je bila očarana, a koncert je tek započeo. Gromki pljesak nakon seta od prve tri pjesme potvrdio je opće oduševljenje.
Naizmjence najavljujući kratke setove od 2-3 pjesme, izvođači su nam se pojedinačno obraćali, kratkim pojašnjenjima o sadržaju, porijeklu ili okolnostima nastanka pojedinih djela. U prvom dijelu čuli smo više himana britanskih skladatelja, Gibbonsa, Tallisa, Byrda i Brittena, zanimljiv stavak "Bogorodice Djevo" iz Cjelonoćnog bdijenja za zbor a cappella, Sergeja Rahmanjinova, te čak tri djela poznatog venecijanskog skladatelja Claudija Monteverdija, Kyrie & Gloria, te Sanctus iz Mise za 4 a capella. Poznata i ugodna talijanska melodioznost dobro je rezonirala s publikom, a vrhunac prvog dijela koncerta bila je izvedba "Magnificat", Giovannija Palestrine. Veličanje Gospodina koje Djevica Marija pjeva po rođenju Isusovom, u katedrali posvećenoj Djevici Mariji i glazbenicima je predstavljalo poseban doživljaj, te su s posebnim nadahnućem izveli ovo prekrasno djelo. Gromoglasan pljesak uz stajanje, tzv. standing ovations obično je rezerviran za kraj izvrsnog koncerta, ali izvedbom "Palestrine", "VOCES8" su ga zaslužili već u prvom dijelu.
Nakon pauze poslušali smo dva madrigala hrvatskog renesansnog skladatelja Julija Skjavetića. Zanimljive kratke izvedbe kao da su bile izazov večeri, nakon kojeg se "VOCES8" vidno opustio i razmahao glasovima, te nam izveo još nekoliko britanskih moteta i himana britanskih autora. Ne znam što je bilo dojmljivije - savršena harmonija njhovih glasova ili besprijekorna preciznost kojom se nadopunjavaju. Redovni dio programa zatvorili su s dva folk-napjeva s obala Atlantika - britanskim i američkim. Nije bilo sumnje da ćemo ih pozvati na bis, te su za prvi bis pripremili nešto suvremeniji repertoar - bebop-jazz i obradu pjesme "Sound of Silence" Simona i Garfunkela. Za drugi bis priredili su još malo suvremenih interpretacija, pa smo tako dobili holivudski swing s plesnom koreografijom, te još malo jazz-standarda. Treći bis doista nisu očekivali, no publika je bila gorljiva i uporna u aplaudiranju na nogama, te smo ih još jednom izvukli na pozornicu. Oprostili su se od nas prekrasnom britanskom baladom "Call Gently".
"VOCES8" divan su primjer kako renesansna i sakralna glazba može biti atraktivna i zanimljiva, te kako dinamičan način prezentiranja i malo koreografije mogu učiniti nastup zabavnim - ne baš show-programom, ali svakako interaktivnim programom. Izvedbom suvremenijih kompozicija pri kraju koncerta demonstrirali su svoju svestranost i potencijal da u budućnosti gostuju na otočju u nekom drugačijem aranžmanu. Ako je suditi po pljuštećim pohvalama koje su organizatoru OGV-a uputili brojni gosti, od renomiranog pijanista koji je ciljano pohodio otok da bi poslušao "VOCES8" do voditelja poznatog bečkog zbora koji se slučajno zatekao u Osoru - osorska publika ima visoka očekivanja, a sinoćnjim koncertom OGV su uspjele ta očekivanja i premašiti.